17 Ekim 2015 Cumartesi

17 ekim 2015 KONTROLU


ucuş dekileri bu şekilde kapanmış



bugun 17 ekim 2015 cumartesi
yaz gibi hava var
sıcaklık 25 derece civarı 
ortalık sıcaktan yanıyor
kovanalrı kontrol yaptım
alt tabanalr pislenmişti değiştirdim
çekmeceli polenli çekmeceler temzilendi
mevcut 8 çıta 
15 kg salgı balı var
şerbetleme yapacaktık vazgeçtim
çunku kovanda fazla bal var
10 ay geldik 2 kez kek verdim
1 kg şerbet biel kaynatmadan bu aya kadar geldik
bir çok arıcı inanmayacak ama yazılanlar gerçek 
ağustos 15 den sonra muhteşem salgı balı geldi
şerbet yapsak arı bloek olacaktı
daha sonra işleri bitirip 
arkadaş yardıam gittim
onunda 45 kovanını kotrol yaparak 
gunu biritirdik
arılarda durum iyi gzöüküyor
her kovanda 10-15 kg bal var
2 çerçev kapalı arı var 
kışı çıkar diey düşünüyorum
bolme tahtası hiçbir arıay koymadık
gerek duymadık
10 ay geldik hala varao mucadelsi yapmadım 
çunku kovanalrda varo yok
bu yerli arılar varao ile mucadele ediyor
buraya yazılanlar tumuyle gerçek olup
inanıp ınanmamak arıcıay kalmış olaydır



kovan ucuş deliklerini bu aparatla daralttım
eşek arısı tacızı için en iyisi bu 
hem havalndrıma var hem alan daraltılmış
hem eşek arısı giremiyor hemde havalndrıma devam ediyor
eğer alan darltılıp hava girişi engelelnirse arı rahatsız oluyor
bu aparat bu iş için biçilmiş kaftan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder