30 Kasım 2014 Pazar

MUHSİN DOĞAROĞLU

bu yıl arıcılıkta 15 yıla gireceğiz
arıcılığa 2000 yılında başladım
acemilik 2007 yılına kadar sürdü
arı rıkımız muğla arısı idi
bu 7 yılda
bal alamıyoduk
arılar oğul veriyor idi
kıştan arımız çıkamıyordu
mart ayında kovanı açtığımzda
arı gözlerde ölmüş oluyordu
arıcılar bize yanlış bilgi veriyor idi
her arıcı ayrı telden çalıyordu
bu acemilik devresi tam 7 yıl surdu
daha sonra
nisamettin kayral ve
muhsin doğaroğlunun
kıtapları ile tanıştım
her kitap arılığımzıda buyuk bilgi getirdi
fakat
arıalıağ farklı bakış acısı getiren kitap
sayın doğaroğlunun kıtabıdır
bu kıtap ülkemzid eyazılan en güzel kıtapalrdan biridir
bu kıtapta arıcıay lazım oln tüm konular mevcut
arı hastalıkları
arı besleme
arı kışlatma
destek koloni sistemi
gibi konular işlenmekte
arıaya lazım olacak olan
en önemli konu ise
kuluçkalık düzenlemesi ve bal yonlendirme konusudur
bu konu arılıkta çok onemli
eğer bir arıcı kuluçka düzenlmesini bilmezse
arıyı bal yonlendiremez
arı oğul verir
nitekim 
dışardan aldığımzı arılar bal çekemiyor
sebebı 
kuluçkalıktakı çıtalar yerinde değil
arı gelişmiyor
bu konu kuluçka düzenlemsi bu kıtapta süper anlatılıyor
bu kıtap arıcının butun ihtiyacını karşılıyor
kıtap yazarı olan hocama başarılar diliyorum
ben başarıyı bu kitapla yakaldım
gerçek bilgiye bu kitap ile ulaştım
darısı diğer arıcıların başına  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder